Indian
Railways, de door de staat beheerde Indiase spoorwegmaatschappij,
is opgericht in 1951 en beheert een van de grootste en meest gebruikte spoorwegnetten. Elke dag worden er ongeveer 15 miljoen passagiers en 350 miljoen ton vracht vervoerd op
de rails die zich verspreidt over 63.000 kilometer. Het
automatiseringssysteem PSS 4000 ondersteunt dit moderniseringsproces.
Een van de voornaamste problemen van het
Indiase spoorwegnet is dat er vier verschillende spoorbreedtes zijn in combinatie met de grillige grondexploitatie en meestal verouderde
technologie. Het doel is om het breedspoor uit te breiden. Uitbreiding is versneld
door 'Project Unigauge', dat werd geïnitieerd door de Indiase regering in 1992:
alle bestaande metersporige en smalsporigetracks worden geleidelijk omgezet in
breedsporige, omdat een breedspoor zwaardere lasten en hogere snelheden
toelaat.
'Unigauge' maakt grote stappen in de richting van een gestandaardiseerd breedspoor. Dit komt mede door efficiënte spoorproductie, waarin de PSS 4000 hoge productieniveaus en productiekwaliteit verzekert.
'Unigauge' maakt grote stappen in de richting van een gestandaardiseerd breedspoor. Dit komt mede door efficiënte spoorproductie, waarin de PSS 4000 hoge productieniveaus en productiekwaliteit verzekert.
Kant en klare rails
Hoofdroutes vormen het focuspunt en
vereisen grote hoeveelheden kant en klare rails. Het Franse bedrijf
Railtech International, onderdeel van de Delachaux Group, was belast met het
produceren van de rails. Het bedrijf is technologieleider in lasinstallaties
gebruikt in de spoorbouw. In Bhilai, in de buurt van Calcutta, India,
produceert Railtech International
volledige rails, zodat de rails alleen nog maar lokaal hoeven te worden
ingebouwd. De lasorganisatie converteert
12 meter lange railsegmenten, die worden geleverd vanuit een nabijgelegen
gieterij. Voordat de segmenten gelast worden tot staven van 100 tot 400 meter
lang, worden ze eerst geborsteld en gepolijst. Daarna worden ze verbonden via
elektrische booglassen. Het voordeel van dit type lassen is dat er praktisch
geen naden ontstaan, zelfs over een lengte van enkele kilometers. Dit
vermindert onderhoud van het spoor en het helpt tevens de rol-kwaliteit te
verbeteren.
Automatiseringssysteem PSS 4000 in de
lasorganisatie
De lasfirma, Railtech
International, bevat verschillende volledig
geautomatiseerde productielijnen, die elk is uitgerust met een statisch
lasapparaat bestaande uit een spoorlasmachine, een koelaggregaat en een
functionele controle-eenheid. Het is belangrijk voor de productiecyclus dat het
lasapparaat zonder onderbreking wordt geproduceerd, zodat het voorgeschreven
continue proces tussen de lasfirma en gieterijen volledig kan worden
gehandhaafd. Enige stilstandtijd kan verstrekkende gevolgen hebben waaronder
schade aan de machine.
Dit betekent dat beschikbaarheid naast veiligheid staat als eerste voorwaarde voor de lasorganisatie– ook op het gebied van automatisering. Precies om deze reden heeft RailTech voor veiligheid én automatisering gekozen – deze worden inderdaad praktisch samengevoegd. Samen met de real- time Ethernet SafetyNET p, zorgt de PSS 4000 ervoor dat de lasproductie op het spoor voortdurend flexibel en veilig is.
Dit betekent dat beschikbaarheid naast veiligheid staat als eerste voorwaarde voor de lasorganisatie– ook op het gebied van automatisering. Precies om deze reden heeft RailTech voor veiligheid én automatisering gekozen – deze worden inderdaad praktisch samengevoegd. Samen met de real- time Ethernet SafetyNET p, zorgt de PSS 4000 ervoor dat de lasproductie op het spoor voortdurend flexibel en veilig is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten